marți, 9 decembrie 2008

Despre dragoste şi alte prostii

Despre love at first sight sau cum nevoia de a fi cu cineva îţi stinge lumina din creieri şi începi să vezi semne acolo unde nu sunt decât umbrele unei vechi relaţii sau false idei despre nevoile tale, ori reprezentări dubioase ale dorinţelor tale. Eu nu cred în dragoste la prima vedere, deşi aş fi vrut, e romantic, e altfel. De ce să fiu eu un om comun şi să mi se întâmple la fel şi identic cu încă cinşpe mii de milioane de oameni, care se îndrăgostesc, în timp descoperindu-se, analizându-se în situaţii concrete, ademenindu-se, încercându-se, simulând şi sperând că tot drumul ăsta duce spre iubirea deplină şi îndelung aşteptată, când aş fi putut foarte bine (not!) să mă las purtată de fiorul dragostei care te trăsneşte când nu te-aştepţi şi te vezi salivând după domnu' care ţi-a stârnit din prima secundă toţi fluturii şi toate moliile adormite din stomac?!
Şi dragostea asta la prima vedere nu e reciprocă, aşa-i? Adică se poate să mă trăsnească de mama-focului un amor ghebos de rară apariţie, şi el ciuciu. Ce e asta? Un fel de soră mai mică şi mai proastă a dragostei adevărate? Forma ei uşuratică? Pasiune? Hormoni scăpaţi din lesă?
Nu cred în dragoste fulgerătoare şi cotropitoare. În minţi definitiv rătăcite pe meleagul gesturilor nesăbuite făcute din dragoste. Cred în nebunie, în pasiune, în pierderea raţiunii pe o perioadă determinată şi de scurtă durată, dar nu în dăruire totală şi necondiţionată. Dragostea e un joc şi toată lumea ştie că jocurile au regulile lor. Nescrise, particularizate. Pe care le respecţi sau le mai încalci din când în când.

Aştept să fiu contrazisă!

15 comentarii:

Anonim spunea...

Nici macar nu a trebuit sa astepti prea mult :)

Exista dragoste la prima vedere, chiar daca prima vedere e cu sageti verzi - albastre din ambele parti. Si reciproca inca. Din aia "daca tu mori eu imi bag picioarele si vin cu tine", tampita rau. In care nimic nu mai conteaza si El este cea mai persoana importanta, fara care nu concepi sa faci nimic. Si nu ai conceput asta din prima zi in care ai urlat la el si el la tine dintr-un motiv tampit, desi tu credeai ca iubesti pe cineva si el visa cai verzi pe pereti. :P

DeModaVeche spunea...

N-am avut tema asta de gandire pana acum, dar daca tot ma gandeam ce caut eu pe un blog de dragoste, am zis sa mai fac un efort si sa reflectez si la tema asta noua, dar nascuta odata cu fluturii astia ai tai care salasluiesc prin stomace

Am cocluzionat.. exista dragoste la prima vedere, numa' ca e diferita, ca asa e dragostea asta... are mai multe obiceiuri, la fel de pericolase toate.

La pardalnica asta de dragoste grabita, sunt vulnerabili tinerii, cei care n-au mai cunoscut si alte obiceiuri ale ei si care umbla asa, cu pieptul in vant. Tre sa ai sufletul pur, virgin, ca sa se lipeasca asa ceva de tine. Tre sa fii novice, sa nu stii de unde s-o apuci si ce sa faci cu ea... Ca daca ai apucat si te-ai spurcat la dragoste matura, nu se mai reface nene puritatea aia, te ungi fara sa vrei cu toate alifiile si nu se mai lipeste nimic... nu mai are aderenta dragostea la prima vedere.

Ambasadoarea spunea...

Liana, nu stiu ce sa zic, momente ca cele descrise de tine, le-am avut si eu si le-a avut toata lumea, da' eu n-as cataloga asta drept dragoste. Ca or fi fiorii inceputului sau incantare sau doar o compatibilitate rar intalnita...sau-eu-stiu-ce-naiba dar nu dragoste;;)
Sau poate ca tocmai asta e dragostea la prima vedere, un inceput, un ceva.

Ambasadoarea spunea...

DeModaVeche, intai si-ntai, WHAT??? Adica ai catalogat blogul asta ca fiind unul "de dragoste" si te-ai mai si intrebat retoric ce cauti pe-aici. Frumoasa intrarea asta, n-am ce zice.

Anonim spunea...

Auzi, ma! Eu ma ridic la tine, da? >:P

metro rider spunea...

Intai felicitari pentru noua imagine, blogului dumitale ii sade bine cu ea.:)
Apoi, dragostea la prima vedere e un subiect atat de personal, iar opiniile pot varia antagonic de la "exista" pana la "nu exista", incat mi-e teama ca o polemica in sensul asta n-ar lumina pe nimeni in niciun fel. Din umilele mele cercetari, am gasit studii care demonstreaza ca ea ar exista, nu doar ca e posibila :) Din umila mea experienta de viata, pot sa-ti spun ca mi s-a intamplat de doua ori si fiecare din experiente m-a schimbat profund. Una a fost in adolescenta, iar cealalta mult mai tarziu. Dincolo de orice disputa, mai mult sau mai putin filosofica, eu propuneam intr-un post mai vechi de-al meu ca dragostea sa fie obiect de studiu la scoala. Ca e la prima vedere, sau coapta bine, s-ar putea sa fim surprinsi cati repetenti contabilizeaza :)

Ambasadoarea spunea...

Liana, la mini? Di ci?;;)

Alice, mersi, deci e frumos noul look:D
Bine punctat. Extrag de-aici cum ca love at first sight are urmatoarele caracteristici: e un fapt personal, posibil, ravaseste cand apare si mai si amprenteaza persoana in cauza. Evident ca vor exista mereu doua tabere si evident ca eu am vorbit din punctul meu de vedere si evident ca ma gandesc acum ca dragostea asta are nevoie de "un cuib" din care sa zboare sau unde sa se cocoloseasca. Mie-mi lipseste.

Pai se studiaza dragostea, la romana:D

DeModaVeche spunea...

Nu stiu exact ce-am zis rau... am incercat sa fiu simpatic. Cred ca n-am resusit... scuze :)

metro rider spunea...

Se studiaza dragostea si la facultate, am aflat mai tarziu... :))

vyanna spunea...

vaaaaaaai.. ia uite-l pe asta!!!

Ambasadoarea spunea...

DeModaVeche, stii, uneori, ideile scrise suna altfel decat cele gandite, cred ca asta a fost si aici;;) Si sunt sigura ca esti simpatic;)

Alice, si ce fericire ca-i asa!:D

Vyanna, pe asta, pe articol?:)) Nu fi rea:D

Cora spunea...

Nu numai ca nu cred in dragoste la prima vedere...nu cred in dragoste at all...si pe asta o stii ? " dragostea la prima vedere trece la a doua vedere :) " . Pup.

Ambasadoarea spunea...

Cora, m-ar interesa sa aud mai multe;;) Stiu eu de ce:D Pup you back;)

dramaqueen spunea...

Vai de mine ce discutii infocate despre dragoste! Mai ambasadoareo, se ia lumea de par pe-aici, se ridica la bataie, cei de moda veche o iau pe aratura, cei de moda noua nu cred in dragoste deloc, nu stiu ce sa mai cred...

Ambasadoarea spunea...

Honey, ce sa zic, e greu sa-ti aduni gandurile si sa fii coerent cand e vorba de dragoste si sunt atatea de zis;;)