luni, 5 ianuarie 2009

Spume la gură

Da, deci m-am enervat şi nu se mai poate.
Nici nu înţeleg cine m-a trăsnit cu atâta toleranţă-n cap de am ajuns să trec cu vederea, deşi mă zgârie în străfundul scăriţei, ciocanului şi a nicovalei, atâtea şi atâtea greşeli. Că sunt site-uri, bloguri sau ziare ori oameni cu care şi vrând şi nevrând mai intru în contact, toţi bat câmpii cu graţii, toţi* au lipsuri, lacune şi carenţe la grămadă. M-am săturat de lume suprinsă**, de suprize plăcute, de indivizi care sau petrecut la munte, de salar, de complectări, de ne mai întâlnit, de expresii gen îmi place florile, de or să iese*** şi alte cuvinte şi expresii chinuite. Am ajuns să mă mir când descopăr un blog corect scris şi nu e normal!

Bun, ca să nu mai existe îndoieli şi frământări, nu citesc bloguri cu greşeli gramaticale, ceea ce mă determină să fac şi curăţenie în blogroll cât de curând. Nu citesc bloguri care îmi zgârie retina, care aberează fără cap şi fără coadă. Nu mă interesează să ajungă ăsta un blog cunoscut, în topuri şi clasamente (deşi la un moment dat am crezut asta). Nu mă interesează să mă umplu de bani de pe urma lui. Nu mă interesează vizitatorii şi numărul lor, dacă sunt calitativi, poa' să fie şi 5, e ok pentru mine.
_________
* vizaţii
** expresii cu titlu de exemplu
*** nu includ aici greşelile întâmplătoare de tipar.

22 de comentarii:

Anonim spunea...

;))

Mda, adevar graiesti. :P
Am si eu cateva comentarii pe care imi vine sa le corectez cand vad cate greseli contin, insa daca unii atata pot si atata stiu, treaba lor, eu nu sunt obligata sa ii citesc si nici sa le tin ora de gramatica. Dar e deranjant sa vezi cat de gresit scriu unii care mai fac si pe desteptii. Unora le-as spune vreo doua... insa ma abtin, ca nu-s scandalagioaica. Pe net nu-s. Ca in realitate... am o gura cat o sura. :P

Minicoleta spunea...

Da...dreptate ai...cat de mutilata este astazi limba romana...eu una, urasc limbajul gen messenger cu k, shi...si restul...iar in ultima vreme daca un om care scrie cu greseli grosolane...pentru mine este egal cu zero...da dar multi vorbesc in spaniola, italiana, engleza...ca de au emigrat si vorba aia: "mare-i gradina ta, Doamne...si multi sar gardul"...
spume...spume...spume...lasa-le ca ai sanse sa te intoxici nicidecum sa le diluezi...ca la cata prostie si incultura zace-n romanul contemporan...:)

Anonim spunea...

Bun postul fata!
Bravo de initiativa.
E adevarat ca multi au greseli cu nemiluita. Dar, de!
Se mai intampla si la case mai mari. Am vazut eu :)

Adrian Manolache spunea...

vad ca te-ai suparat rau tare;)

o zi cat mai placuta

Ambasadoarea spunea...

Tomata, nici eu nu vreau sa o fac pe profa de romana, dar cred ca tocmai asta e greseala: toti oamenii astia persista in prostia lor pentru ca nimeni nu le (mai) atrage atentia. Nu am pretentia ca sunt mai invatata sau mai desteapta decat altii dar macar am decenta de a-mi (re)cunoaste limitele, de a cere niste pareri daca nu cunosc, de a intreba pe altii. Unii nici asta nu fac, afisand o superioritate de-a dreptul penibila...

Mirela, stiu ca am dreptate. Mai grav e ca am uitat sa zic ca si "puncte-punctele" ma enerveaza;)

Justl, da, stiu, prostia nu tine cont de clase sociale, sex sau religie;;)

Adrian, nu-s deloc suparata, da' ce bine stiu sa ma prefac!

Anonim spunea...

"Nai inteles nimic din bloagele oamenilor. Eu nu stiu de ce l-e m-ai citesti. E vremuri grele, oamenii are nevoie de arme, ca e multi si prosti si tre sa manance si gura lor ceva, ca e flamanzi." Ai inteles? :))
Am pus ghilimele cap-coada, ca sa nu avem vorbe la proces. :))))
La multi ani principessa si sa ai un an bun!

Minicoleta spunea...

Eu nu am spus ca nu ai, sunt total in asentimentul tau. Da, stiu, uneori pun cam multe puncte dar nu arata a lipsa. Sau da?
;)
mirela

ps: imi place blogul tau mai ales pentru umor. Este ca o gura de oxigen. Nu vreau sa deranjez, atata tot!

Cu prietenia cuvintrelor si toate cele bune,
din nou,
mirela:)

Anonim spunea...

Eu pe principiul asta am facut ordine in lista de mess, in agenda telefonica... :)

Dan spunea...

s-a numi ma-i citesti blogu =))))

Kidha spunea...

eu aberez fara coada si fara cap, sa fiiu vizata? :P

Un an bun sa ai :)

Ambasadoarea spunea...

Sori, nu esti zdravan la cap:))) La multi ani!

Mirela, is deranjante "puncte-punctele" cand nu e locul lor acolo;) Ma bucur in continuare ca iti place si nu deranjezi absolut deloc, ba chiar esti binevenita, ceea ce nu ma face totusi sa nu mai fiu sincera cand imi vine;;)

Liana, nu prea stiu cum sa fac ordine cand asta inseamna sa renunt la o parte din oamenii care si-asa, in felul lor, mi-au colorat viata. Sa fie ei exceptia, zic;)

Dan , poate ti-ai dorit tu sa te includ in categoria asta, da' nu te-ai lipit:) In plus, umorul e umor:D

Kidha, ai innebunit? Blogul tau cred ca e primul citit si, chiar daca ma "enervezi" ca l-ai cam abandonat, n-ai putea sa fii vreodata in categoria asta;) Un an bun, fata, si tie!:D

Minicoleta spunea...

just!
drag,
:)

Anonim spunea...

Hihihi, ce-mi placusi! :)

Anonim spunea...

... ... ...
Mie imi plac foaarte mult punctele-punctele...nu ca as fi eu maestru al suspansului: imi plac insa pauzele, iar cand scriu uneori vorbesc(...in gand-desigur si de aceea am pauze de gandire:)
Cel mai mult ma enerveaza greselile de gramatica - mai ales daca descopar de-ale mele prin posturi...in ceea ce priveste punctuatia - ceilalti pot scrie cum vor, dar ii apreciez daca pun virgula inainte de "iar", "dar", dupa gerunzii si participii la inceput de fraza, dupa circumstantiale de timp(finale si cateva de care nu-mi amintesc) aflate inaintea regentei si asa mai departe...DA, asa:...
Punctele sunt aproape un drept la replica si la gand al celui care te citeste si pot chiar avea nuanta adversativa:)daca se intampla cumva sa-l enerveze.
MI se pare mie ca oamenilor a inceput sa le fie frica de faptul ca i-ai putea sterge din blogroll?
De cativa ani imi sufoc tendintele prea critice si le suprim doar ca sa critic critica...:)

Ambasadoarea spunea...

Alina, si mie imi plac puncte-punctele, dovada ca le si folosesc, chiar din aceleasi considerente ca si tine;) Dar, uneori, zic eu, nu-si au locul si nu inteleg de ce sa umpli o pagina numai cu puncte. In legatura cu semnele de punctuatie, aici e dupa cum vreau eu, dupa cum imi suna mie in creieri o fraza, care, altora, ar putea parea dubioasa. Greseli mai gasesc si la mine, daca nu o fac eu, am "niste ochi verzi" care imi atrag atentia;)

Nu cred ca vreo persoana ar putea sa se teama ca va fi stearsa din blogrollul meu, nu contez eu, atat timp cat exista zeci si sute de persoane care ii pot impartasi gusturile, parerile si... :D Si eu mi-am sufocat tendintele critice, dar mi-am dat seama ca nu am de ce, ca sunt stapana pe taramul fluturilor mei;)

Anonim spunea...

Probabil tactica "true to yourself" e cea mai buna. Si eu pledez pentru ea.
te...pup...fara sa ma gandesc:p

giuly spunea...

acest post chiar imi place

scurt si la obiect

vyanna spunea...

daca ma scoti de la blogroll te sparg, sa moara Gigi!

zana-carabina spunea...

ah, ce bine ca nu-s singura careia ii vine sa se urce pe pereti cand da peste greseli gramaticale:)

Anonim spunea...

Si pe mine ma enerveaza Kidha, cu toate ca, decat cu vesti ca asta ultima, mai bine lipsa :(

In rest, ma vad inca in blogroll, chiar daca, la cateva asteriscuri, rosesc :D

La multi ani!

Ambasadoarea spunea...

Vyanna, dementa:)) Nu te scoate mama, stai linistita:D

Zana, daca ne-am uni cred ca-i "dovidim":)

Copila blonda, Kidha are momentele ei, o sa revina la normal;) Cred.
In rest, toate lumea face greseli, mai mici sau mai mari, totusi nu esti candidata potrivita, stiu ca-ti pare rau de nu mai poti, asta e, lasa-i pe altii sa se afirme:))) Deci am glumit, da? Bineeee. La multi ani si tie!

Anonim spunea...

Ba, bine ca nu sunt la tine in blogroll.
Asta ma linisteste si, imi pot continua linistita nebunia mintii :D

Si, apropos, iti doresc un an misto de tot!