vineri, 9 iulie 2010

Bine, și noi ce mai mâncăm?

Nu știu cum e prin bucătăriile voastre, dar prin a noastră bate vântul dușmănos al lipsei de inspirație. Dacă vrei să-mi omori toți neuronii și pe mine odată cu ei, pune-mă să-ți fac o listă cu feluri de mâncare pe o durată de 7 zile. O să transpir, o să-mi rod unghiile, o sa-mi smulg părul din cap și-a doua zi o să umblu zăludă, cu restul de păr fluturând a pagubă, până la prima șaormerie, că la restaurant aștepți mai mult. Marea dilemă a familiei noastre e ce mâncăm. În fiecare zi pe fața noastră se citește iaaaaaaaar mâncăm, ce să mai mâncăm??? 

Blogurile cu găteli și bucătăreli nu mă ajută pe mine absolut deloc. Hălădui din unu-n altul și la final, udă toată de la salivatul în exces, mă târâi cu ultimele puteri să-mi fac un sendviș. Sau poate face beau-ul o friptură. Iar friptură. Sau eu niște paste. Poate-ntr-o zi orez cu legume. Dar, doamnelor (și domnilor) asta mănânc într-o zi, a doua ce fac? Iar fac? De unde atâtea idei? Îs seacă. Vreau să cunosc persoana care să fie atît de deșteaptă și de generoasă încât să-mi facă mie o listă cu ce-aș putea face de mâncare. Și eu fac, nu mint! Mai ales că zilele astea chiar suntem în formă.

9 comentarii:

Liana spunea...

Si tu brutus?

Eu de obicei rezolv problema cu un English breakfast care merge la orice ora, eterna ciorba de pui, Mcdonalds, Sams, perfect pizza si mai nou cu gogu :))

Azi fac cu vara-mea varza a la Cluj :))

Anonim spunea...

http://edithfrincu.blogspot.com/

;)

femeia fericita spunea...

Sa-nteleg ca ai scapat de tot de greturi? Hmmm...

Cred ca o sa-ti para cunoscut ce scriu, dar poate o aducere-aminte ajuta si ea..

Reteta nr. UNU (de la barbatu-meu din Uganda)
Prajesti o ceapa, arunci tot acolo la prajit carne de vita cubulete (cam o juma de kil). Cand s-a prajit un pic, adaugi cam un sfert de litru de bulion si apa. Lasi sa fiarba bine la foc mic, daca mai trebe, mai adaugi apa. La sfarsit tre sa ramana sosul destul de gros...

Langa ea faci ca o mamaliga vartoasa, dar nu din faina de porumb, ci din GRIS de grau.

Reteta DOI
Supa de pui (obisnuita) cu galuste, in care pui de la bun inceput (odata cu carnea) bulion. Are gust acrisor, e minunata pe calduri mari. Nu uita patrunjel verde taiat marunt, la sfarsit.

Reteta TREI
Pui la cuptor (cu putina miere pe fiecare bucatica de carne) si putin curry. Merge cu salata, piure, pilaf...

Reteta PATRU
Paste (macaroane) din-alea late de-un deget si luungi cu sos din smantana dulce (ceapa taiata marunt si prajita, ciperci proaspete si sunca -kaiser- cubulete prajite si ele, dup-aia smantana si lasi sa dea un clocot)

Reteta CINCI
Cartofi cu spanac si branza la cuptor

Desert
Fructe de padure congelate, frisca si vanilie, toate date la blender (mixer)

femeia fericita spunea...

ochiuri cu spanac

ardei umpluti

McDonald

femeia fericita spunea...

Doamne tare ma bucur sa te revad bine-dispusa. Gandeam ca n-o sa mai vina ziua...

Mi-aduc aminte de treaba cu datul bebelusului din picioare. N-ai cum sa "pierzi" faza, pentru ca aia care o simti tu prima data, AIA E PRIMA. Restu nu conteaza. (axioma lu' elEna) Hiihhih. Cred ca bebe da din picioruse/ manute destul de devreme, dar e prea mic sa-l putem simti. Asa ca il simtim numai cand e mai marisor si da cu putere. hihihhi. Cred ca pe la 4 luni jumate incep sa se faca simtite miscarile...

Ambasadoarea spunea...

Liana, pai si eu, maica... Hmm, varza a la Cluj n-am mancat niciodata, mcdonaldismele nu le mai suport, nici pizza, iar ciorba facem des ca si noi suntem mari ciorbari:) Mai greu e cu felul 2;) Si cum e breakfastu' englezesc?

Anonim, da, de vazut.

Elena, da, m-au parasit greturile, s-au dus sa nenoroceasca pe altcineva:)
1. Asta-mi suna a un fel de tochitura, o fac, dar fara carne de vita ca nu ne place; mamaliga din gris??= nu cred. Chiar, ce retete mai speciale au ugandezii?
2. Supa suna f bine, ar trebui sa mai las cateodata ciorba pt ea, merita:)
3. Ce bine suna asta, trebuie neaparat sa incerc!
4. Da, chestia asta o fac si eu, cu mici variatiuni, bun-bun.
5. Spanac? Never!:D
Da, si desertul e perfect pt mine;) Merci pt lista asta, chiar ma ajuta!

Sa stii ca si eu m-am gandit ca o sa fiu o acritura tot restul sarcinii, acum, daca n-as mai avea din cand in cand durerile astea rele-rele de spate, as spune ca ma simt perfect, thank God to that!:)
Si stii cat is de curioasa cu aceste miscari?! Bine ca nu mai e mult pan-atunci:) O sa scriu despre asta, ca sigur ma "zguduie".

femeia fericita spunea...

In Uganda se gateste... äh, sarpe la cuptor, teasta de crocodil umpluta, sarpe natur. Hihihihhi

Nooo, cam cum gatim in Romania, plus ceva influente din India (ca in Uganda erau pe vremuri foarte multi indieni, adusi de Anglia...). Numai atata ca nu au muraturi, nici ciorbe acrite cu otet... (hihihh ca ei le au proaspete... Barbatu-meu daca miroase varza murata, vomita. hihihihihih). Branzeturi/telemea/unt n-am vazut sa manance nimeni...

Langa mancare au MATOKE (ca un piure facut dintr-un soi special de banane verzi), seamana la gust cu piure-ul de cartofi. La inceput n-am putut sa-l miros, dup-aia m-am dat pe breazda si mancam in rand cu ei...

Si au foarte multe sosuri facute din faina de alune de pamanat, samburi de bostan macinat, sau alte seminte macinate... in care adauga bucati de peste afumat, rosii taiate marunt, mirodenii de-ale lor...

Au o delicatesa ce m-a dat peste cap: lacuste prajite in ulei. La naiba, or avea alea proteine si-or fi gustoase si sanatoase, nu zic. Da' pe mine una, nu m-o putut lamuri nimeni sa pun barem una pe limba...

Ambasadoarea spunea...

O, cate chestii interesante! Cand ma inviti la masa? Exista posibilitatea sa nu pot sa mananc absolut nimic, dar tu invita-ma!:)) Imi plac povestile tale!
Dar lacustele alea... te rog, nu le manca, n-as mai putea sa ma uit in ochii tai vreodata!:D

George D. spunea...

Uite iti recomand: http://dinsidespregalati.blogspot.com/2010/07/retete-de-weekend-ep2-lasagna.html