vineri, 21 februarie 2014

Lecția despre iubire (ne)condiționată

 Mă duc ieri s-o iau de la grădiniță. Între noi, deci efectiv între brațele noastre deschise a mi-a-fost-așa-dor-de-tine-și-mie, se interpune vocea superioară a educatoarei: 
- Iriiiiis, ce ți-am zis eu țiee?!
(huh?! asta lipește vocea asta stridentă de urechile noastre?! must be important, stai să vezi, îmi zic eu, în timp ce Iris se uită la mine și zâmbește)
- Despre ce e vorba?, zic.
- Păi i-am spus că dacă nu doarme la prânz, doamna nu o mai iubește!
(Say WHAT?!, și-apuc să mă văd cum îi trag un căruț de păpuși peste dinți, dar o ignor și mă-ntorc spre Iris)
- Mami, nu este adevărat, doamna educatoare cred că glumește, nu iubim pe cineva condiționat (da, așa, și ce dacă nu știe cuvântul, sunt sigură că a înțeles prefect mesajul, în plus, fix așa mi-a ieșit din gură:p). Uite, eu te iubesc orice-ar fi, pur și simplu.
Apoi educatoarei: să nu-i mai spuneți așa ceva niciodată, nu e adevărat și nu vreau să i se spună asta! A zâmbit fâstâcit ca proasta, era foarte nedumerită că în loc să-i cânt în strună, să o aprob și s-o cert pe Iris că n-a dormit, eu am avut cu totul altă reacție.
Acasă am mai vorbit despre asta, i-am spus cum stau lucrurile cu iubirea, și mai ales cu a mea. Aș vrea să-i fie foarte clar că iubirea mea nu se măsoară în ore de somn, în desene perfecte, neieșite din contur, în note mari, în being perfect all the time sau mai știu eu ce alte unități de măsură din astea sau de orice alt fel, că o iubesc și-atât, dincolo de toate, no matter what.   
- Mami?
- Da, fată.
- Eu n-o iubesc pe doamna.

(Ce surpriză, să cad jos din cauza șocului, noroc că stăteam întinsă-n pat!:p )
E foarte enervant să afli că preaiubitul tău plod e amenințat la grădiniță cu texte de genul dacă nu dormi, mami nu te mai iubește sau dacă nu mănânci, mami nu te ma ia acasă sau dacă nu desenezi frumos, mami se supără pe tine și, recunosc, primul meu impuls nu e deloc demn de o doamnă, jap, jap, you can't say that to my child!, dar la ce i-ar folosi Irisului?!:p Hai să fim sănătoși ca să apucăm să emigrăm!:D

Niciun comentariu: