marți, 25 iunie 2013

2y7m: rușinoasa vorbește deocheat

Deci așa, 2 ani și 7 luni. Vârstă minunată, în plin avânt cu vorbitul, cu inventatul, cu socializarea. Păcat că-i așa rușinoasă afară, abiaaaaaa deschide gura, în primă fază, nici nu îndrăznește să se apropie de copii în parc, nu îndrăznește să ia o jucărie de-a altui copil, deși ceilalți s-au servit deja din ale ei, preferă să-i urmărească și să râdă la ei din leagăn. După un timp, își revine, se integrează, dar io sper să-i dispară de tot apucăturile astea:p

Luna care m-a făcut s-o urăsc pe chioampa aia de Cenușăreasa. Misoiasa-n sus, Misoiasa-n jos, la trezire, la culcare, mereu, mereu. Asta și Vrăjitorul din Oz. Să vedeți ce face. Deci eu îi citesc, ea completează: 
- La o fermă diiiiiin
- ținutu' Chiensăs
- trăia o fetiță pe nume
- Do'oti.
- Locuia împreună cu
- unchiu' său Hen'i și mătușa Em.
Se duce până la magazinul din dormitor și se întoarce cu un pumn de semințe imaginare. De multe ori. La un moment dat, mă manifest, sătulă de joaca asta și ea-mi spune, cu intonație cu tot as-o bată, mami! S-o las baltă, că habar n-am să mă joc:p
E înnebunită de încântare când o costumăm (înfășurăm corp irisesc în cearșafuri sau eșarfe după cum ne duce capul) și ea începe să defileze prin casă și mândră că-i spunem prințesa-melc face plecăciuni ținându-se de burtă. N-am pomenit așa prosteli amuzante. 
A, da, luna asta a halit pentru prima (și a doua și a treia și a patra:p) oară înghețată. Banană-avocado-roșcove/vișine-iaurt-miere.

Ești foate futută, mami, îmi spune într-o zi, absolut inocent, așa, ca și cum ce faci, mami, la ce te uiți?, în timp ce o dădeam în leagăn, amețită de silă și de căldură, atât de năucitor de clar că mi-au zdrăngănit ochii în cap. Wha-ha-hat??? Say what??! Ești foate obosită, mami. A, ă, oook. Acasă s-a apucat de desenat: maaaami, muie, muie, am desenat multe muieeee. Mure, multe mure, ce-ați crezut?

Întrebată de ce ea nu are o soră, răspunde: Am sodă, o cheamă Dodi, e acasă. Ce-ar mai fi pufnit Loli pe nări de încântare, dac-ar fi auzit-o pe sor-sa!

- Auzi, mami? Tati-i bătân.
- Bătrân?
- Da. Și tu ești bătână.
- Ei, na, și tu ce ești?
- O babă mică.

Niciun comentariu: