joi, 27 martie 2008

Invitatie la poezie

Atata am visat la tine incat
iti pierzi realitatea.
...
Atata am visat la tine
ca nu mai este timp,
fara indoiala,
sa ma trezesc.
...
Atata am visat la tine,
atata am umblat, am vorbit, m-am culcat cu fantoma ta
ca nu-mi ramane poate, si totusi,
decat sa fiu o fantoma
printre fantome si
mai umbra de o suta de ori decat
umbra care se plimba
si se va plimba
vesela
pe cadranul solar
al vietii tale.
(Celei misterioase-Robert Desnos)

_________

Tu-mi infloresti in ganduri, in sange,
si-as vrea sa stiu
daca nu cumva mainile mele fericite
se deschid in grei trandafiri.

Acum ne-nconjoara spatiul zilnic ca o
negura lina si moale...
Ti-e teama sa-i fii prizonier,
sa nu te afunzi in culoarea cenusii.
(Idila-Karin Boye)

_________

In mine se deschideau si se-nchideau intr-una porti
scartaiind intre renuntari si ispite.
...
Ce opera de arta
poate fi mai desavarsita decat dragostea?
Ce om n-a incercat sa faca din ea opera vietii lui?
(Noapte banala-Mihu Dragomir)

Niciun comentariu: