sâmbătă, 27 septembrie 2008

Otopeni, my buddy

Nu stiu cati dintre voi stiu ca in jurul orei 15 a izbucnit un incendiu la subsolul aeroportului Otopeni, decaland si anuland zboruri.
Nu stiu nici cati dintre voi stiu ce experiente am eu cu aeroporturile din Romania, am mai scris odata cat de incantata sunt si de Baneasa.
Nu stiu nici macar cati dintre voi stiu cat sunt eu de scarbita de serviciile din Romania si cat de speciala ma fac ele sa ma simt.

Povestea e asa: am dus la aeroport o prietena. Imediat cum am coborat din masina ne-a izbit un fum inecacios, irespirabil. Am aflat ulterior ca arsesera niste cabluri la subsol (Plecari internationale), nu stiu, evident, in mod cert ce anume s-a intamplat. S-a intervenit cu pompieri, alea-alea.

Acum o sa-mi arat inca o data incantarea si multumirea fata de modul cum se trateaza o problema. Pai cu indiferenta. Ca altfel nu se poate.

Din cauza fumului si al unor eventuale pericole accesul in aeroport a fost interzis, oamenii ramanand sa astepte o decizie sau o solutie afara, in ploaie. Asta e, se intampla si nenorociri, nu am ce comenta. Ce am eu de zis atunci?! Pai, mi se pare ca tre' sa fii mult prea nesimtit si cretin sa iti lasi clientii sa astepte ca paduchii un gest marinimos din partea Mariei Tale (a conducerii) si anume acela de a-i informa in legatura cu situatia respectiva si cu zborurile lor. E de bun-simt, e elementar, e first-thing-to-do (dupa ce te asiguri ca nu mai exista vreun pericol, evident) intr-un asemenea caz, sa-i informezi pe oameni, sa le ceri scuze pentru incurcatura, sa faci in asa fel incat sa le oferi alternative, sa nu-i lasi cu curu'-n balta, ca e raspunderea ta.

Ei ce au facut in schimb? Pai au avut timpul necesar (nu va ingrijorati) sa vorbeasca cu presa (de!), sa explice in doua-trei vorbe ce s-a intamplat si ce solutii vor gasi. Dar oamenii??? Nu cumva ei erau cei vizati si cei care meritau niste detalii, niste explicatii?

Cred ca mi se pare. Cred ca am impresia ca traim intr-o tara civilizata.

Mi-e ciuda de mor ca vorbesc asa, ca dau impresia ca vad in Romania si in romani un morman mare de cacat. Departe de mine gandul asta, dar efectiv, mi se pare ca uneori esti la voia intamplarii si ori de cate ori cineva trebuie sa lamureasca in vreun fel sau sa se poarte uman, responsabil si eficient, gasesc noi variante de a jigni si de a umili.

Si de fapt e problema ta proprie si personala daca ai pierdut legatura din Viena, daca asta iti da totul peste cap, daca nu ai un zbor pentru Oslo in seara respectiva si o sa dormi ca un boschetar printr-un aeroport din alta tara. Si daca parintii si prietenii isi fac griji pentru tine, ce?! Sa puna mana-de-la-mana sa cumpere avion si sa te plimbe ei. A, ai dat si tu un ban acolo si ti se parea firesc sa ajungi la destinatie? Prostii, nu stii ce zici! Ce ti-a trebuit sa pleci?!

Right? Right.

2 comentarii:

Anonim spunea...

eu am zburat spre Lisabona de pe Baneasa si nu mi'a venit sa cred ce am vazut acolo - era plin de asa-zisii capsunari care faceau galagie si se imbulzeau ca la piata. Plus ca aveau si bratele pline de sacose de plastic si parca din clipa in clipa ma asteptam sa rasara unii cu acosa de rafie si cu cocosul la subsoara. Era efectiv ca'n gara la Obor... Si se cheama aeroport!

Ambasadoarea spunea...

Baneasa e supierbaaaa. Ca o gara, pardon halta. Adevarul e ca nu s-au gandit deloc bine. Pai sa fi pus, neica, carute cu cai sau magari la iesirea din aeroport, nu taxiuri, ca nu se potrivesc;;)